Ibiza kampt momenteel met een verhoogd risico op natuurbranden, zo meldt het Balearische 112 noodcentrum. Drie gemeenten, namelijk Ibiza-stad, Sant Antoni, en Sant Josep staan op code rood, wat het hoogste alarmniveau is. Het Balearische bosbeheer waarschuwt dat het risico op bosbranden zeer hoog is door de extreme weersomstandigheden. Ondertussen zijn Santa Eulària en Sant Joan op code geel, door waarschuwingen voor onder meer hoge temperaturen en stormen. De overheidsrichtlijnen verbieden open vuur in bosrijke gebieden om gevaarlijke situaties te voorkomen.




