Brits echtpaar betaald £10,000 om te verblijven op Ibiza in een Airbnb die niet bestaat

30 september 2019 Redactie 2338
Brits echtpaar betaald £10,000 om te verblijven op Ibiza in een Airbnb die niet bestaat

Een Brits echtpaar werd geschokt achtergelaten nadat ze hun £10.000 voor veertien dagen Spaanse Airbnb "VIP penthouse" niet hadden gevonden. Ian en Denise Feltham kregen een hot tub, een super-king-size bed, een Turks bad en een eigen lift in het luxueuze Ibiza-pad belooft.

Ian en Denise Feltham, uit Chiswick, West-Londen, zeiden dat ze verdacht werden toen de 'gastheer' stopte met het contacteren. Ze kregen te horen dat het penthouse, in het Las Boas complex, een marmeren terras had met een "buitengewoon gevoel voor ruimte". Maar zo'n plek bestond helaas niet.

Ian, een 75 jaar oude projectontwikkelaar uit Chiswick, West-Londen, vertelde The Times over het moment dat ze de zwendel van £9.610 realiseerden. "Toen wij opdoken, zei de receptioniste: 'Er bestaat niet zoiets als het VIP Penthouse in Las Boas',' zei hij. "Een heer die in het gebouw woonde, zei dat er voortdurend toeristen opduiken en dat het een groot probleem is. Vreemd genoeg had het denkbeeldige pand 37 beoordelingen, met een gemiddelde van vier van de vijf beoordelingen.

Het echtpaar, die met hun twee Yorkshire terriërs reisden, werden gedwongen om in te checken in het dichtstbijzijnde hondvriendelijke hotel, op 40 minuten rijden, wat hen een extra £200 per nacht kostte. Airbnb heeft niet de verantwoordelijkheid aanvaard voor de onbetrouwbare vermelding, ondanks het feit dat ze ongeveer 1.290 pond commissie van het valse appartement in hun zak hebben gestoken.

De Felthams hadden contact met een gastheer, Lux Travel Collective, die volgens hen vriendelijk en behulpzaam leek tijdens hun eerste communicatie. Maar het laatste bericht dat ze ontvingen werd verstuurd op 22 augustus, ongeveer drie weken voor hun geplande reis.Ik las gewoon: "Ik zal ervoor zorgen dat de woning en de gastheer klaar zijn om u te ontvangen."

De heer Feltham maakte zich steeds meer zorgen over het gebrek aan details. Na een vorige gastheer te hebben gevraagd om het appartement voor hem te controleren, werd hen door een receptioniste verteld dat niemand op de hoogte was van het Lux Travel Collective of het penthouse.Feltham rapporteerde vervolgens zijn bevindingen en eiste een terugbetaling, meldt The Times.

Op dit moment heeft Airbnb contact opgenomen met de Felthams, zeggende...: "Het lijdt geen twijfel dat we de bal hebben laten vallen en het spijt me voor alle problemen."

Airbnb heeft sindsdien gezegd: "Onze behandeling van deze kwestie viel onder onze gebruikelijke hoge standaarden en we hebben de gasten onze verontschuldigingen aangeboden en ze volledig terugbetaald. We hebben de lijst geschorst terwijl we de zaak onderzoeken en blijven met de gast samenwerken om de zaken recht te zetten".

Airbnb heeft het echtpaar uiteindelijk een paar dagen na contact met The Times terugbetaald, maar heeft geen enkele compensatie aangeboden voor de vakantiedroom.