Ibiza clubs wereldleider social media

24 september 2013 Redactie 219

ibiza-socialDiscotheek Pacha heeft meer volgers op Facebook en Twitter dan de som van de toonaangevende clubs rondom de Middellandse Zee, Continentaal Europa of Amerika, met uitzondering van de concurrenten op Ibiza. 

De discotheken in Ibiza weten zich gesteund door 's werelds grootste sociale netwerk publiek en het gebruik van digitale technologieën. Dit blijkt uit onderzoeksfeiten van de  studie 'Clubs en social media' opgesteld door het adviesbureau Woo Media en Communicatie wat onderzoekt hoe mensen gebruik maken van het internet met betrekking tot de wereld van de elektronische muziek.

Volgens deze cijfers, die gisteren gepubliceerd werden, leid Pacha het klassement met 988.000 volgers op Facebook en Twitter, gevolgd door Space met 831.000, Amnesia, 825.500; Ushuaia, 368.500, DC10, 270.000, Privilege, 197.000, en Sankeys, 71.000.

Het verschil is duidelijk wanneer we de cijfers vergelijken met andere beroemde clubs: alleen het Londense Ministry of Sound komt dicht bij Ibiza, met 587.000 volgers. De Italiaanse Cocorico (Rimini) leidt de Middellandse Zee met 297.000; Berlijnse Berghain leidt Europa met 184.000; Pacha New York bereikt 357.000 volgers, Brazilië's Green Valley 218.000, en de Filippijnse Republiq, leider van Azië, blijft steken op 123.500 .

Deze gegevens versterken het imago van het eiland als het epicentrum van de elektronische muziek, maar het onderzoek gaat verder en meten de mate van innovatie in het gebruik van digitale technologieën. Volgens de onderzoekers zijn de clubs op Ibiza ook op de kwalitatieve aspecten wereldleiders. Op het gebied van applicatie-ontwikkeling of mobiele apps, een van de heetste trends van vandaag, lopen de clubs op het eiland voorop. Zes van de zeven clubs (alle behalve DC10) hebben gratis apps. "

Youtube
Voor het onderzoek werd de top 100 wereldwijde clubs uit het vermaarde DJMag tijdschrift als leidraad genomen. Het blad spreekt over Ibiza als een actieve online community met volgers van over de hele wereld. " Het benadrukt ook dat de lokale inzet op Ibiza door het uitzenden van evenementen via online radio-en audiovisuele producties uitstekend van kwaliteit is. In die zin heeft het ook een enorme impact op YouTube bereikt, zoals bijvoorbeeld in het geval van Amnesia, met 3,9 miljoen video views op zijn officiële kanaal, Pacha (1,9 miljoen) of Space (1,4 miljoen).