Ibiza gaat de zomer verplaatsen

25 maart 2020 Redactie 15166
Ibiza gaat de zomer verplaatsen

Ondernemers kondigen aan dat het eiland in 2020 'niet zal sluiten' en promoten de #moveyourspring-campagne (verplaats je lente) waarin ze toeristen vragen om hun vakantie uit te stellen in plaats van te annuleren.

Met de bedoeling het seizoen te redden, zijn de ondernemers van het eiland Ibiza begonnen met het promoten van het woord ' veroño ' op de netwerken , met de bedoeling het te verplaatsen of uit te breiden tot de maand november.

De #moveyourspring (move your spring) -campagne is gericht op zowel ondernemers, om hun bedrijf dit najaar open te houden, als op toeristen, zodat ze in plaats van hun vakantie op het eiland te annuleren een seizoen uitstellen. "Dit jaar verplaatsen we de lente en zorgen we ervoor dat dit Ibiza-seizoen van 2020 niet sluit", wijzen ze, zonder goed te weten wanneer het open gaat.

Hiervoor eisen ze dat de instellingen al die evenementen die ze van het voorjaar tot de herfst hadden gepland uitstellen, en dat de luchtvaartmaatschappijen en rederijen hun verbindingen met het eiland onderhouden.

«We willen van Ibiza de ideale bestemming maken om het leven te vieren. We zijn een pioniersbestemming in de toeristische sector  aldus de campagne.

Het doel is dat Ibiza "de uitverkoren bestemming wordt om het einde van deze nare droom te vieren ", en alle sectoren aanmoedigt om niet te blijven "staan" en te klagen over "wat anderen niet doen" voor hen.

In het voordeel van toeristen wordt er een eiland verkocht waar het weer de laatste paar november genereus is geweest , een eiland zonder de traditionele zomerdrukte en waar je het echte Ibiza kunt leren kennen. ' Niets in een Middellandse Zee alleen voor jou ', stelt de campagne voor.

De waarheid is dat hoewel er nog maar 40 dagen over zijn tot de eerste openingsfeesten van de mega clubs, en je nog steeds kaartjes kunt kopen, maar weinigen geloven dat deze mei-evenementen ooit zullen plaatsvinden.

We mogen niet vergeten dat deze sector 770 miljoen euro omzet en 35% van de banen op het eiland vertegenwoordigt.

José Luis Benítez , manager van de Ibiza Leisure Association en directeur van institutionele relaties voor de Palladium Group, waarvan onder meer de mega-discotheken Ushüaia of Hï afhankelijk zijn, is van mening dat een van de sleutels die de campagne tot verlenging van het seizoen tot november succesvol zouden maken, is dat "na quarantaine mensen willen gaan feesten."

bron : el mundo