Sant Antoni's lokale autoriteiten, in samenwerking met de Guardia Civil, hebben een niet-geautoriseerde feestlocatie met meer dan duizend bezoekers en bekende DJ's ontmanteld. De interventie, op 10 juni, leidde tot politieke spanningen binnen de gemeenteraad. De snelle acties van de beveiligingsequipe werden betwist door de oppositie, die vragen stelde bij de punctuele reactie van de politie. Als gevolg van het incident hangt de organisatoren een flinke boete van 300.000 euro boven het hoofd, zoals vastgelegd in de Balearische Activiteitenwetgeving. De woning waar het feest plaatsvond miste de benodigde vergunningen als toeristische accommodatie, wat mogelijk leidt tot verdere juridische maatregelen. Deze gebeurtenis zet vragen over veiligheid en vergunningen voor grote evenementen in Ibiza in de schijnwerpers.
Sant Antoni treedt hard op tegen illegale rave met meer dan 1.000 feestgangers




